ההבדל בין צלוליטיס לבין צלוליט

עמוד הבית / צלוליט / ההבדל בין צלוליטיס לבין צלוליט

ההבדל בין צלוליטיס לבין צלוליט

מהו צלוליטיס?

צילוליטיס הנה מחלה המתבטאת בדלקת ברקמת השומן בגוף. מחלה הדורשת טיפול ומעקב רפואי לכל דבר ועניין. בדרך כלל האזור הנפגע בגוף יקבל גוון אדום, חם, נפוח ורגיש למגע. רבים מתבלבלים עם המונח צלוליט שהוא בעצם מצב אסתטי ולא קשור לבריאות הפיזית של הבן אדם. כך שמרגע זה זכרו: צלוליטיס הינה מחלה. צלוליט הינו מצב אסתטי.

אז מהו אותו צלוליט?

צלוליט הינו מונח שהחלו להשתמש בו משנות העשרים. זוהי רקמה של תאי שומן תת עוריים נפוחים מוקפים עם נוזלים המכילים רעלנים. סיבי הקולגן ברקמת החיבור של העור אצל נשים "ארוגים" בצורה ורטיקאלית. כך שתאי שומן אלה הם כמו לכודים בתאים שיוצרים סיבי הקולגן. ככל שתאי השומן מתנפחים סיבי הקולגן נמתחים ורטיקאלית וכשכבר אין מספיק מקום לתא השומן להתנפח והוא כבר יצר "בליטה" בעור, הסיבים יוצרים משיכה כלומר שקע. על פני העור וכך מתחילה תופעת הגבשושים, גבשושים.

בגלל המיקום בתת העור לא ניתן לטפל בצלוליט באמצעות דיאטה או ספורט. זהו אזור שאינו נגיש אנרגטית.
מחקרים מצביעים על כך שכל אישה בתקופה כלשהי בחייה תפתח צלוליט. הסיבות לתופעת הצלוליט הן רבות ואין הוכחה מדעית ספיציפית בנושא. זו תופעה אסתטית הניתנת לטיפול. בין הסיבות המשוערות הן: גנטיקה, חוסר פעילות גופנית, תרופות, מתחים, תזונה לא נכונה, שתיית מים מועטה מדי, שתיית אלכוהול, שינויים הורמונלים ועוד.

מה בכל זאת ניתן לעשות?

מאחר והצלוליט מחמיר עם הזמן, יש דרגות שונות לצלוליט, ככל שנקדים להתחיל לטפל התוצאות תהינה טובות יותר. הצלוליט שכיח אצל נשים החל בגיל ההתבגרות ועד בכלל. מופיע בעיקר באזור הירכיים אך הוא יכול להופיע באזורים נוספים כמו ישבן, מותניים, זרועות ושוקיים.

אצל גברים הצלוליט הוא נדיר ביותר . יכול להופיע כשיש חוסר איזון הורמונאלי או במשקל גוף מאד גבוה.

ראשית חשוב להבין שלא ניתן להעלים צלוליט. מהרגע שהגוף החל לייצר צלוליט, חשוב לעצור את התפשטותו ולהפחית ככל האפשר. ישנן מספר דרכים פשוטות של טיפול בצלוליט להקטין את ההתגברות וישנם גם טיפולים מקצועיים לעצירת ההתפשטות והפחתת הצלוליט.

הדרכים הפשוטות, היומיומיות הן: שתיית מים מרובה 2-3 ליטר ביום. הפחתת שתיית אלכוהול. הפחתה של אכילת פחממות פשוטות כגון סוכר וקמח לבן. להפחית מלח במזון. להרבות באכילת פרות וירקות, חלבון רזה, קטניות ודגנים מלאים ועשבי תיבול. להמנע ככל האפשר מישיבה ממושכת,לעשות ספורט מתון ולו רק הליכה 2-3 פעמים בשבוע.

לתוצאות מירביות ניתן לשלב סדרה של טיפולים אינטגרטיבים. זו היא תוכנית מקצועית המניבה תוצאות מצויינות. התוצאות שונות מאדם לאדם על פי מצב התחלתי , גנטיקה ומסירות לתוכנית. הטיפולים בתוכנית זו המיועדים לשרפת קלוריות ללא מאמץ, שיפור מטבולי ופינוי רעלים יחד עם מיצוק העור, שיפור גמישותו תוך כדי הצרת היקפים והחלקת העור. הטיפולים אינם פולשנים אינם כואבים. הטיפולים נעימים , מרעננים, גורמים להפרשת אנדורפינים וכתוצאה מכך גורמים למצב רוח מרומם, "אוספים את הגוף". לטיפולים אלה מתלווה פרוטוקול של תזונה מתאימה וטיפול עצמי מותאם.

2018-09-16T14:36:00+00:00צלוליט|